Mejor blog

Mejor blog

martes, 19 de marzo de 2013

Ser mare amb esclerosis multiple??

L’esclerosi múltiple no suposa cap impediment per ser mare. S’ha demostrat que el període d’embaràs no empitjora la malaltia, sinó que fins i tot la pot millorar. La gestació s’haurà de fer amb una bona planificació, tenint en compte que la majoria de tractaments per a l’EM estan contraindicats en l’embaràs i la lactància. És important també implicar la parella, valorar amb ella diversos factors i prendre una decisió conjunta. Després del part, és possible que les dones amb EM pateixin un nou brot de la malaltia i, per tant, és important tenir suport per cuidar el nen en aquest cas.

 

Les dones que pateixen esclerosi múltiple (EM) poden gaudir de la maternitat sense cap limitació. L’EM no redueix la fertilitat ni augmenta el risc d’avortament o de defectes de naixement. L’embaràs tampoc no afecta de manera negativa el desenvolupament o evolució de la malaltia ni suposa un risc per a la dona. En la majoria dels casos, les dones amb EM presenten un període d’estabilitat durant l’embaràs, de manera que és molt estrany patir un brot de la malaltia durant la gestació. La causa d’aquesta millora substancial podria ser, entre d’altres motius, un canvi en el sistema immunològic durant l’embaràs que permet que el nen pugui desenvolupar-se sense problemes al ventre matern.

 

Imagen

No hay comentarios:

Publicar un comentario